tirsdag 8. februar 2011

Dyrespor


Reven har forsynt seg av restene av en orrhane.


Ute i skogen ser jeg plutselig ei fjær, så noen til, som leder inn i et kratt og under ei buske. Der ligger det en tiur. Det så ut som det hadde vært en kamp og den hadde søkt tilflukt nede i gropa der.

Gauper på vandring.



Gaupespor.

Det her trudde jeg var ei liggegrop av noe slag, men det viste seg å være en elg som lå under snøen og at noen har brukt det som matlager.

Da jeg holder på å ta bilder av dette så plutselig, setter ulvene i gang å ule et stykke unna..!! Jeg hørte de en gang tidligere på dagen, men nå hadde jeg gått enda lenger inni skogen og de var ikke så langt unna.. Så jeg uler umidelbart tilbake samtidig som jeg setter på telelinsa og gliser fælt. Da uler de enda værre og jeg fortsetter å svare seks ganger før jeg hører noen korte mørke bjeffelyder og det blir helt stille. Sikkert fordi jeg hadde medvind. Det var i hvertfall tre ulver jeg hørte og hadde vinden vært på min side hadde jeg kanskje fått noen bilder. Men likevel, så utrolig artig og spennende!


Ulvespor.

4 kommentarer:

  1. Her har du virkelig opplevd mye på en tur. Bra formidlet i bilder og tekst.

    SvarSlett
  2. Så mange sportegn. Stilig. Kan gå tilbake i dyras fotspor. Ha en god uke.

    SvarSlett
  3. Bildene er fra tre dager på trugeturer i skogen. Gaupesporene kan være et slit å følge iblant da de går gjennom den tetteste skogen..

    SvarSlett
  4. Stilig terreng og høres ut som spennende med ulven. Sikkert veldig stemningsfult å høre den ule. Gaupe og ulv henger jo ganske høyt...når det gjelder å få bilder. Lykke til !

    SvarSlett