søndag 4. november 2012

Fiskeørn

Det er stund siden siste innlegg her på bloggen, men nå er jeg i gang igjen. Siden sist så har fiskeørna dratt til sydligere strøk. Det er et fiskeørnpar som har holdt til på Varaldskogen noen år nå og det ser ut som de trives også.

 Her ved den faste tørrkvisten.
 
 Jeg har vært en del i det området å fisket og tatt bilder tidligere. Da har jeg lagt merke til hvilken rute de velger når de også drar på fisketur, så jeg visste hvor jeg skulle plassere meg. Jeg satte opp teltet et par uker i før jeg startet så de skulle bli vant til det.

Det ble da noen bilder av fiskeørn.



En utrolig flott fugl.

 Fiskeørn med gjedde. Det er noen kilometer til nermeste gjeddevann.
 
 Det faste stoppestedet for fiskeørnene som blir brukt til spising og litt avveksling fra ungeskrik. Jeg så aldri de fisket ved det samme vannet som reiret ligger. De vasket seg litt etter de hadde spist.
 
Det blir en del kakling mellom hver gang fiskeørna kommer tilbake med mat. Enda værre er det når det regner og det blir vanskeligere å jakte.

Inn for landing med nytt materiale til reiret.


3 kommentarer:

  1. Utrolig flotte fugler ja og fine fluktbilder fikk du av de! Alltid greit med litt undersøkelser og forberedelser :-)
    Rune

    SvarSlett
  2. Wonderful set of pics of a magnificent bird :-)

    SvarSlett
  3. Fin serie bilder :-)

    SvarSlett