tirsdag 3. november 2009

På leting..


Jeg ble fortalt om noen gamle rykter om et såkalt "nissekammer", i et berg et sted i en skog. Så da måtte jeg bare finne ut litt mer og la ut på tur..


Jeg fikk vite i ca. hvilket område det skulle være, men det er rundt 10 år siden sist de skal ha vært der. Veldig fin natur er det der i allefall.


Det var litt tåkete den dagen, men vandra rundt å leita og tok bilder. Fant dette lille krypinnet under en stor stein og som det så ut at blir brukt av rev.


I det kammeret skulle det være plass nok til å stå i, så jeg var veldig spent på å finne det. Litt spesiell stemning i dette skogsområdet med mye tåke og rare trær.


Vi fant til slutt et lite hull like ved det andre krypinnet som leda ned og inn i bakken.
Det banka veldig hardt i kroppen da jeg skulle våge meg nedi der, for "taket" er en haug med steiner. Men, det var ikke så veldig stor plass som jeg trodde. Det gikk ann å ligge og snu seg litt rundt og sånt. Det var også ett hull videre ned til siden som hvis man er veldig sprek komme seg videre.
Denne hula viste seg å være et gammelt bjørnehi, etter bunnen å dømme. Så hvis dette er det "nissekammeret" må det ha rast sammen litt eller så er det et annet sted i nærheten..
Dette bildet er tatt med fjernutløser.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar