onsdag 22. mai 2013

Fluefiske på Varaldskogen, 19.05.13

 Tørrhala.
Jeg hørte at det var noe insektsklekking på gang, så jeg tok meg en tur for å se om det var noe liv i fisken.
 
Jeg hadde med noen hjemmelagde fluer som skulle testes ut.
 
 Kilbonen.
Et lite tjern på skogen. Ingen vak eller noe annet å se utenom ender og en fiskeørn som fløy forbi, så jeg vandret videre til Abbortjernet.
 
Det var litt mer aktivitet ved Abbortjernet og denne ørreten lot seg lure av klekkeren.
  
 En fin ørret ved Abbortjernet.
 
 Det ble bare noen timers fiske da jeg ble sittende i sola ved vannet og speide etter vak. Det blåste fra alle kanter, men etter hvert begynte fisken å bli mer aktiv. Det ble 2 stk ørret opp av vannet denne dagen, og jeg fant ut hvilket fluemønster som var best.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar